Ä°yileÅŸtirilmiÅŸ EÄŸitim Sistemi
Ä°yileÅŸtirilmiÅŸ EÄŸitim Sistemi’mizdeki ilk baÅŸlığımız;
“EÄŸitimde Fırsat EÅŸitsizliÄŸi…”
​
Bugün, Bingöllü Murat ile Ankaralı Zeynep, Ordulu Atakan ile Ä°stanbullu TuÄŸçe, Cumhuriyetimizin sunduÄŸu imkânlardan eÅŸit ÅŸekilde faydalanamıyor.
​
Ä°yi ve dengeli beslenemeyen, ailesinin sosyoekonomik durumu ve eÄŸitim seviyesi yeterli olmayan çocuklarımız; fırsat eÅŸitsizliÄŸiyle daha ilköÄŸretimdeyken tanışıyor.
​
Biz Ä°YÄ° Parti iktidarında; 21’inci yüzyılın gereksinimlerine ve zamanın ruhuna uygun olarak; bugün sadece bazı çocukların sahip olduÄŸu fırsatlara tüm çocuklarımızın sahip olduÄŸu, adil bir Türkiye’yi inÅŸa edeceÄŸiz.
​
Tarımsal kalkınmada atacağımız iddialı adımlar ile öncelikle, kırsal bölgelerimizi yeniden cazip hâle getireceÄŸiz.
Sonrasında ise, köy okullarını yeniden açarak taşımalı eÄŸitime süratle son vereceÄŸiz.
​
Ä°yileÅŸtirilmiÅŸ EÄŸitim Sistemi’mizdeki ikinci baÅŸlığımız;
“EÄŸitimde Kalite…”
​
Bugün ne yazık ki; Ulusal ve uluslararası göstergeler, ülkemizde zorunlu eÄŸitim çağındaki çocuklarımızın; temel bilgi, beceri ve yeterlilik açısından yoksun olduÄŸuna iÅŸaret ediyor.
​
Üstelik, ülkemizi etkisi altına alan, Covid-19 süreciyle birlikte çocuklarımızın 2 yıldır okullarından uzak kaldığını düÅŸünürsek; öÄŸrenme yoksulluÄŸunun da, ciddi oranda arttığını söyleyebiliriz.
​
Biz Ä°YÄ° Parti olarak; öÄŸrenme yoksulluÄŸunun önüne geçmek için, eÄŸitimin kaliteli ve sürdürülebilir olması için; “ezber temelli eÄŸitimden, beceri temelli eÄŸitime; sınav odaklı eÄŸitimden, süreç odaklı eÄŸitime” geçeceÄŸiz.
​
Ä°yileÅŸtirilmiÅŸ EÄŸitim Sistemi doÄŸrultusunda; zorunlu eÄŸitim çağındaki çocuklarımızın eÄŸitimlerine, açık ortaokul ve liselerde deÄŸil, örgün olarak devam etmelerini saÄŸlayacağız.
​
Ä°yileÅŸtirilmiÅŸ EÄŸitim Sistemi’mizdeki üçüncü baÅŸlığımız;
“EÄŸitimde Denetim…”
​
Kalitenin birinci kuralı, denetimdir. Denetim olmadan, kalite olmaz. Çünkü, denetleyemediÄŸinizi yönetemezsiniz. YönetemediÄŸinizi de geliÅŸtiremezsiniz.
​
Bu doÄŸrultuda eÄŸitimde kaliteyi yakalamak için; denetim sistemini, baÅŸtan aÅŸağıya, yeniden yapılandıracağız.
​
Ä°YÄ° Parti iktidarında; denetim sistemi, kontrol ve deÄŸerlendirme ile sınırlı kalmayacak, iyileÅŸtirme ve geliÅŸtirme süreçlerini de kapsayacak.
​
Ayrıca, okulların kendi öz denetimlerini yapmalarını da saÄŸlayacağız.
​
Liyakat esasına uygun bir ÅŸekilde, görevlendireceÄŸimiz müfettiÅŸlerimizle; devlet okulları, özel okullar ve kurslar ile, bakanlıklara baÄŸlı eÄŸitim kurumlarının ve belediyelere baÄŸlı, her türlü eÄŸitim faaliyetinin eÄŸitim politikaları ile tutarlılığını, sıkı biçimde denetleyeceÄŸiz.
Ä°yileÅŸtirilmiÅŸ EÄŸitim Sistemi ile eÄŸitim seferberliÄŸimizi irfan ordumuz, öÄŸretmenlerimiz ile baÅŸlatacağız.
​
EÄŸitim fakültelerine giriÅŸte, taban puanı yükselterek bu programları, baÅŸarılı öÄŸrencilerin tercih etmelerini saÄŸlayacağız.
​
EÄŸitim Bilimleri Liseleri’nden mezun olan öÄŸrencilerimize de kontenjan ve ek puan verip, burs ve sosyal imkânlarla destekleyeceÄŸiz.
​
Millî EÄŸitim Bakanlığı’na kanunla baÄŸlı olacak “ÖÄŸretmen Akademilerini” de, bir an önce hayata geçireceÄŸiz.
​
Bu akademilerde Mesleki ve teknik liselerde, öÄŸretmen olmak isteyen ve baÅŸvuru kriterlerine uygun adayların pedagojik formasyon eÄŸitimleri almalarını saÄŸlayacağız.
Ayrıca, yine bu akademiler aracılığıyla;
​
Görevdeki öÄŸretmenlerimize; mesleki geliÅŸim, akreditasyon, sertifika programları, dijital beceri, uzaktan eÄŸitim teknolojilerinin etkin kullanımı ve öÄŸretmenlik mesleÄŸi ile ilgili konularda, hizmet içi eÄŸitimler vereceÄŸiz.
​
Ä°yileÅŸtirilmiÅŸ EÄŸitim Sistemi’yle birlikte nitelikli insan kaynaklarının yetiÅŸtirilmesi ihtiyacını karşılamak üzere orta öÄŸretimi yeniden yapılandıracağız.
​
Teknoloji Liseleri’ni hayata geçireceÄŸiz. Böylece; ülkemiz için, stratejik öneme sahip teknoloji dikeylerindeki, eÄŸitim programları ile yükseköÄŸretim için, önemli bir alt yapı oluÅŸturarak üstün nitelikli, tasarımcı ve mühendislerimizi yetiÅŸtireceÄŸiz.
​
Ä°ÅŸ arayan deÄŸil, iÅŸ kuran ve istihdam edilen mezunlar için; Mesleki ve teknik eÄŸitimi öÄŸrencilerimizin ilgi, istek ve becerilerine göre sektörün ihtiyaçlarını da dikkate alarak yeniden yapılandıracağız.
​
“Üretim içinde eÄŸitim, eÄŸitim içinde üretim” anlayışıyla mesleki ve teknik ortaöÄŸretim kurumlarında döner sermaye iÅŸletmelerinin, geliÅŸtirilmesini saÄŸlayacağız. Döner sermayelerin, üretim kapasitelerini arttırıp kurumlar vergisini, yüzde 1’e düÅŸüreceÄŸiz.
​
Ä°yileÅŸtirilmiÅŸ EÄŸitim Sistemi’mizin bir diÄŸer baÅŸlığı da; “Özel EÄŸitim…”
​
Ä°YÄ° Parti iktidarında; öÄŸrenme güçlüÄŸü, dikkat eksikliÄŸi, disleksi, hiperaktivite ve otizm gibi sorunları olan çocuklarımızın, eÄŸitim ve öÄŸretime uyumu için özel eÄŸitim hizmetlerinin, kapsamını ve niteliÄŸini geliÅŸtireceÄŸiz.
​
EÄŸitim fakültelerinin, özel eÄŸitim bölümlerinde tanılama ve uygulama konusunu, detaylı olarak güncelleyeceÄŸiz.
KaynaÅŸtırma uygulamasına, uygun olmayan çocuklarımız için; özel eÄŸitim ve rehabilitasyon merkezlerinde verilen eÄŸitimlerin kalitesini ve süresini artırarak, bu kurumlara, destek ve teÅŸvikler vereceÄŸiz.
​